what a crazy store

Bara en sak jag funderar på, något som faktiskt stör mig.
Food Market som ligger här nere i centrum säljer inte alkoholfri cider till ungdomar under 18. Coop gör det, Ica gör det men Food Market vägrar. Och jag förstår inte varför. Utan leg funkar det inte, men med leg har det funkat hur många gånger som helst, och igår hade både jag och Tony med våra, men igår så sa hon i kassan att man skulle vara 18, när vi frågade varför så svarade hon : För att chefen inte tycker det ser bra ut när ungdomar köper cidern.
Jag vet, det är inte hennes fel, men man blir så sur. Och vi lät säkert skit otrevliga när vi sa : Men driver du med oss eller? Den är ju förfan alkoholfri.
Men det känns så jävla töntigt att chefen tycker det ser dåligt ut när ungdomar köper alkoholfritt, snart får vi väl inte ens köpa mjölk eftersom man kan bli full av det också.
Jag börjar fundera vart den här vägen är påväg..

Kommentarer
Postat av: Ingrid's

haha, fan vad drygt :S

2008-10-18 @ 22:58:38
URL: http://m0nster.blogg.se/
Postat av: majjs

vägen är på väg till kina 8D

nejmen. du och jag . vi ska fan ta ett snack med chefen soon bby :)

2008-10-19 @ 12:47:36
URL: http://louiii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0